تدوین استراتژی کسب و کار
چالش های شما در کسب و کار و راهکارهای دوست داشتنی استراتژی های برندینگ
- برند شما تا چه میزان هم راستا با اهداف و استراتژی های کلان کسب و کارتان است؟
- آیا استراتژی های برندینگ شما در راستای پاسخگویی به نیاز مخاطبان هدف است؟
- آیا به دنبال خلق برندی متمایز هستید؟
اگر به دنبال کسب مزیت رقابتی از طریق متمایز کردن برند خود هستید و یا قصد دارید با استفاده درست از استراتژی های برندسازی، برند خود را توسعه دهید، بیلاودمارکتینگ کارآمدترین روش، برای تدوین استراتژی برندینگ را به شما معرفی خواهد کرد.


چرا تهیه و تدوین استراتژی های برندینگ ضروری است؟
استراتژی برند، مشخص می کند که شما چگونه، کجا، کی و با چه کسانی می خواهید ارتباط برقرار کنید و پیام برندتان را به آنها برسانید. بنابراین کانال های توزیع و ارتباطات کلامی و غیر کلامی هم به عنوان بخشی از استراتژی های برندسازی در نظر گرفته می شوند. استراتژی برند می بایست بر اساس ماهیت و هدف برند تعریف و اجرا شوند تا موثر واقع شود، از اینرو تجربه و دانش در حوزه ی برندسازی رکن اساسی در هر کسب و کاری جهت هدایت برند است. به همین دلیل به بسیاری از کسب و کارها توصیه می شود تا برخی از امور خود از جمله تدوین استراتژی های برند و مشاوره برندینگ خود را برونسپاری نمایند.
شما می توانید با پیاده سازی برندسازی استراتژیک و مطابق با ماهیت کسب و کار، برای محصولات و خدمات شرکت تان ارزش افزوده خلق کنید و ارزش ویژه ی برندتان را ارتقاء دهید. به کمک تهیه و تدوین استراتژی های برندینگ می توان موارد زیر را تعیین نمود:
- ماموریت شرکت شما چیست؟
- ویژگی و مزایای محصولات و خدمات شما چیست؟
- مشتریان بالقوه چه دیدگاهی نسبت به نام تجاری شما دارند؟
- تمایل دارید مشتریان بالقوه چه کیفیتی را به محصولات و نام تجاری شما نسبت دهند؟
در صورتی که در پاسخ دهی کارآمد به سوالات بالا، تعیین نیازمندی های توسعه برند، تعریف و اجرای درست استراتژی برند به راهنمایی احتیاج دارید، این کار را به ما بسپارید. بیلاودمارکتینگ در قالب خدمات استراتژی های برندسازی خود به شما کمک می کند تا ماهیت برندتان را به درستی تعریف کنید و در راستای توسعه برند و کسب و کارتان قدم بردارید.

ما در بیلاودمارکتینگ چه می کنیم؟
خدمات ما به منظور تهیه و تدوین استراتژی های برندسازی در کسب و کارهای فعال در حوزهی B2B و B2C، به فراخور نیازمندی های برند ممکن است شامل هر یک از موارد زیر و یا حتی شامل مواردی فراتر از خدمات ذکر شده باشد.
تعریف ماهیت برند
برای تعیین استراتژی های برندسازی ابتدا باید ماهیت برند، اهداف برند، ماموریت برند، ویژگی های برند و بازار هدف برند مشخص شود، اینگونه می توان استراتژی های کلان برند را به درستی و به نحوی تعیین کرد که موجب توسعه برند شود. ماهیت برند با توجه به مستندات برند توسط متخصصان برندینگ بیلاودمارکتینگ مشخص و بر اساس آن استراتژی های مناسب برای برند با توجه به شرایط بازاری که در آن فعال است، تعیین می شود.
تعیین مخاطبان هدف برند
علاوه بر برند، محصول و ویژگی های آن، عامل دیگری که در تدوین استراتژی های برندسازی موثر است، مخاطبان هدف برند، نیازمندی ها، خواسته ها و ویژگی های آنها است. از اینرو برای تعیین استراتژی های برند تعریف مخاطبان هدف و بررسی ویژگی های آنها ضروری است.
تعیین بازار هدف
تعیین بازار هدف برند نیز بخشی از فرآیندهای اصلی در تدوین استراتژی های برند است که نشان می دهد برند کجا و چگونه باید محصولات و خدمات خود را به مشتریانش عرضه کند. گاهی ممکن است بازار فعلی برند به درستی انتخاب نشده باشد و یا برند پتانسیل ورود به بازارهای دیگری را نیز داشته باشد.
جایگاه یابی برند
جایگاه یابی برند در واقع مشخص می کند که استراتژی های برند در بلند مدت باید در چه مسیری باشند تا برند بتواند جایگاه مورد نظر خود را در بازار کسب کند. ما در بیلاودمارکتینگ از روش های گوناگونی برای جایگاه یابی برند استفاده می کنیم. بدین صورت که با بررسی وضعیت برند، توانمندی ها و اهداف آن متناسب ترین مدل برای جایگاه یابی را انتخاب و بر اساس آن استراتژی های برند را تنظیم می کنیم.
تعیین استراتژی های ارتباطی برند
پیام و لحن برند برگرفته از اهداف، ویژگی ها و استراتژی های کلان برند است. گاهی برند برای متمایز ساختن خود از روش های ارتباطی خاصی برای تعامل با مخاطبان هدف استفاده می کند، به عنوان مثال از طرح های گرافیکی یا شخصیت های کارتونی برای معرفی خود و تعامل با مشتریان بهره می گیرد. کلیه این این موارد در استراتژی های ارتباطی برند تعریف می شوند.
سوالات متداول
پرسش و پاسخ پیرامون خدمات طراحی اپلیکیشن IOS
آیا میتوانم فروشگاه خودم را از نظر محتوا و طراحی ویرایش کنم؟
بله، فروشگاهساز پرتال به نحوی طراحی شده است که شما به راحتی بتوانید ساختار کلی صفحات و همینطور طراحی هر صفحه را ویرایش دهید.
هنگامی که شما به عنوان مدیر وارد فروشگاه خود میشوید، در کنار هر بخش یک دکمه ویرایش قرار داده شده که به کمک آن میتوانید تغییرات لازم را بر روی آن بخش اعمال کنید.
به علاوه، برای اینکه دست شما برای ویرایش کاملاً باز باشد، ما حتی امکان دسترسی به کدهای قالب را هم برایتان فراهم کردهایم. این یعنی شما با کمی دانش کدنویسی (یا کمک گرفتن از تیم پرتال یا یک طراح سایت) میتوانید هر تغییری بخواهید را در سایت فروشگاهی خودتان اعمال کنید.
پشتیبانی اولین دیتا از فروشگاه من به چه صورت خواهد بود؟
تیم پشتیبانی اولین دیتا در تمام روزهای کاری از ساعت 9 الی 22 و در تعطیلات (پنجشنبه، جمعه و سایر روزهای تعطیل) از ساعت 9 الی 17 از طریق تلفن، تیکت (پیامی که از طریق بخش پشتیبانی فروشگاه خود ارسال میکنید) و همینطور ایمیل به سوالات شما پاسخ خواهد داد.
آیا برای پشتیبانی باید هزینهای پرداخت شود؟
خیر، در طراحی فروشگاه اینترنتی پشتیبانی از شما کاملاً رایگان است در سال اول . این یعنی شما بدون پرداخت هیچ هزینهای در سال اول میتوانید سوالات و مشکلات خود را با کارشناسان ما مطرح نمایید و راهنماییهای لازم را دریافت کنید.
« قالب فروشگاه » به چه معنی است؟
منظور از قالب، ظاهر گرافیکی فروشگاه آنلاین شماست. قالب کارکردی مشابه ویترین فروشگاه دارد. هر چقدر قالب شما زیباتر، کاربردیتر و جذابتر باشد، طبیعتاً کاربران بیشتر شما را دوست دارند و وقت بیشتری را در سایت شما سپری میکنند.
در پرتال، ما قالبهای متنوعی را برای شما آماده کردهایم. شما هنگام ثبتنام میتوانید قالب مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس محتوای آن را با توجه به نیاز خود ویرایش دهید. به علاوه، هر زمان بخواهید میتوانید یک قالب جدید برای سایت خود انتخاب کنید. هنگام تغییر قالب، تمام محتوای سایت شما (به جز صفحه اصلی) بدون تغییر باقی خواهد ماند.
آیا قالبهای پرتال واکنشگرا (Responsive) هستند؟
بله، تمامی قالب های موجود در پرتال به صورت واکنشگرا (Responsive) طراحی و پیاده سازی شدهاند. این یعنی کاربر از هر دستگاهی (موبایل، تبلت، لپتاپ یا کامپیوتر) با هر اندازه صفحهای استفاده کند، سایت شما متناسب با همان اندازه، تغییر حالت میدهد تا به درستی نمایش داده شود و قابل استفاده باشد.
آیا به کدهای HTML و CSS قالب خودم دسترسی خواهم داشت؟
بله، شما دسترسی کاملی به تمامی کدهای فروشگاه آنلاین خود خواهید داشت. به این ترتیب میتوانید تغییرات اساسی و عمدهای را در قالب ایجاد کنید. اگر بخواهیم به زبان سادهتری بگوییم: هر آنچه فکرش را بکنید، شدنی است.